Emniyet Teşkilatı Sendikası

Adaletli Taltif Verilmesi İçin 81 İl Emniyet Müdürlüğüne Yazılı Başvuru Yaptık.
Emniyet Teşkilatının, topluma hizmet eden en önemli kurumlarından biri olduğunun bilincindeyiz. Bu bağlamda, Emniyet Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatı personelin, gösterdiği üstün başarı ve özverinin takdir edilmesi hem moral kaynağı olacak hem de teşkilatın daha etkin çalışmasına katkı sağlayacaktır.

Ancak, bu taltiflerin adaletli bir şekilde dağıtılmasının önemi büyüktür. Özellikle performans değerlendirmelerinde, her bir çalışanın katkısının eşit bir şekilde değerlendirilmesi ve belirli kriterlere dayalı olarak taltiflerin yapılması gerektiği kanaatindeyiz. Böylece, teşkilat içerisinde adalet duygusu pekiştirilerek, motivasyonun arttırılacağına inanıyoruz.

Teşkilatımız bünyesinde kendisine verilen görevi en iyi şekilde yapan Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışındaki personelin (sivil memurların) taltif dışı tutulmasının kurumsal aidiyet duygusuna, adil yönetim ilkesine zarar verdiğini bilinmesini isteriz. Mesai arkadaşı olan polis memurları ile beraber aynı kurumda birlik ve beraberlik içerisinde çalışmaya devam etmesi, kendilerini ötelenmiş olarak hissetmemeleri, işyeri çalışma barışının sağlanması için çok önemlidir.

Örnek vermek gerekirse; Diyarbakır İl Emniyet Müdürlüğü tarafından yazıldığı iddia edilen dağıtımlı olarak 28.03.2025 tarihli ve E-37732461-81296-2025032815201135083 sayılı yazıda, ödüllendirme ( taltif ) amaçlı 2025 Nevruz Kutlamaları etkinlikleri esnasında görevlendirilen personellerin isim listeleri istenildiğini öğrenmiş bulunmaktayız. Görev alan personellerin ödüllendirilmesi konusunu, sendikamız olarak tebrik ve takdir ile karşılarken, söz konusu yazıda ‘sivil memurlar hariç’ cümlesini görmek de bir o kadar üyelerimizi derinden üzmüş, hayal kırıklığına sebep olmuştur.

2025 Nevruz Kutlamaları etkinlikleri sürecinde görev alan ve söz konusu yazıda taltif (ödüllendirme) 3201 Sayılı Emniyet Teşkilatı Kanunu’nun 86. Maddesinde Emniyet örgütü mensupları demesine rağmen, ilgili mevzuat aykırı şekilde kapsam dışında bırakılan sivil memurlar olarak kısaca ifade edilen, Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışındaki diğer hizmetler sınıflarına tabi ve EGM merkez ve taşra teşkilatında 12 bin sayısının üzerinde var olan aşçı, teknisyen, mühendis, psikolog, doktor, tekniker, teknisyen yardımcısı, hizmetli, şoför, bilgisayar işletmeni vb. unvanlarında görev yapan sivil memurlar, 2828 kanuna tabi olarak Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının sosyal hizmet modellerinden yararlanan personeller ve 3713 Sayılı Terörle Mücadele Kanunu Kapsamında istihdam edilen şehit, gazi yakınları, engelli KPSS ve nitelikli kod ile KPSS ile Emniyet Teşkilatımızda görev yapmayı tercih etmiş Emniyet Teşkilatı personellerin de üstün hizmetleri, katkıları, destekleri, fedakarlıkları, taltif işlemlerinde de göz ardı edilmemelidir.

Kahraman Emniyet Hizmetler Sınıfına tabi personel ( bekçi, polis memuru, komiser, emniyet amiri, emniyet müdürü ) meslektaşlarımıza hem lojistik hem bileşim, kamera tespiti, trafik, sağlık, tıbbı vb. işlemler için, hayatın olağan akışının üstünde, olağanüstü durum olarak kabul edilen süreçlerde karşılıksız daha fazla çalışmak zorunda kalındığını, takviye giden büro hizmetlerinde görevli Emniyet Hizmetleri Sınıfı personelin iş ve işlemlerinin de, kendi mevcut işlemlerinin haricinde de fedakarca yapan devamlılığı sağlayan sivil memurlarının da, Emniyet Teşkilatı Mensupları olduğu unutulmamalıdır.

Diyarbakır İl Emniyet Müdürlüğü örneğinde olduğu gibi, Trafik Başkanlığı yazısında ve benzer birçok il emniyet müdürlüğü yazılarında da bu ibareler olduğuna dair üyelerimiz tarafından sendikamıza iletilmektedir. Emniyet Teşkilatının başarılı bir şekilde faaliyet gösterebilmesi, yalnızca kurum içindeki her bireyin sorumluluklarını yerine getirmesi ile değil, aynı zamanda yöneticilerin adil ve objektif bir yönetim anlayışına sahip olmaları ile mümkün olacaktır. Birim amirlerinin adil ve eşitlikçi bir yaklaşım sergilemesi, çalışanların motivasyonunu artıracak, güven duygusunu pekiştirecek ve kurumun genel verimliliğini yükseltecektir.

3201 Sayılı Emniyet Teşkilatı Kanunu’nun 86. Maddesinde; Emniyet örgütü mensupları;

a) Ülkenin güvenlik ve esenliği, Devletin çıkarları ve kişilerin can, ırz ve mallarını korumada yüksek hizmetleri görülenler, fiilen almakta oldukları aylık tutarlarının iki katından beş katına kadar;
b) Olağanüstü durumlarda yaşamını ortaya koyarak büyük yararlıklar gösterenler, fiilen almakta oldukları aylık tutarlarının altı katından yirmi dört katına kadar para verilerek ödüllendirilir. “denilmektedir.

İlgili kanun maddesi çerçevesinde Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından personelin moral ve motivasyonunu sağlamak amacıyla zaman zaman Emniyet Hizmetleri Sınıfında yer alan personele taltif ödemesi yapılmaktadır. Kanunda taltif ödemesinde hizmet sınıfı ayrımı olmamasına rağmen tüm hizmet sınıfına değil de sadece Emniyet Hizmetleri Sınıfına taltif ödemesi yapılması diğer hizmet sınıflarında görev yapan personelin moral ve motivasyonunu düşürmekte ve kendilerini dışlanmış hissetmelerine neden olmaktadır.

Bu durum personel arasında huzursuzluğa neden olmakta ve teşkilatımızın birlik ve beraberliğine zarar vermektedir. Ayrımcılık duygusunun giderilmesi ve çalışma barışı adına Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında kalan diğer hizmet sınıfı personele de sendika ayrımı ve hizmet sınıfı ayrımı yapılmadan, taltif ile ödüllendirmesi, adaletli bir taltif sisteminin hayata geçirilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılmasını ve bu bağlamda gereken çalışmaların başlatılmasını talep ederiz